Руханки для діток

Дитячий садок онлайн НУМО

                              ДИТИНА І ТЕЛЕБАЧЕННЯ

    Контроль батьків за перебуванням дітей в соціальних мережах, перегляду мультиків з ознаками  насильства.

 

       Телебачення несе нам різноманітну інформацію, є формою нашого дозвілля і дозвілля наших дітей. Як показує статистика, щоденний, кількагодинний перегляд телепередач для більшості наших сучасників – норма, стиль життя. Цю звичку поступово переймають і наші діти. А чи така вже безвинна ця звичка? Дозвольте надати інформацію про дослідження сучасних науковців щодо впливу телебачення на розвиток дитини, а як поводитися вже вирішувати нам самим.      

    Сучасні психологи після проведення спеціальних експериментів дійшли висновку про негативний вплив телебачення на психофізіологію, психіку та поведінку людини. Те, що від надмірного перегляду телебачення потерпає зір, відомо майже кожному, а от що страждає і майже весь комплекс психічних процесів, станів і властивостей людини, особливо у дітей, знають далеко не всі. Зазирнемо до лабораторій учених, щоб переконатися в справедливості нашого твердження.

    Отже, дитина і телебачення, його вплив на неї.

 Тривале сидіння перед телевізором у відносно нерухомій позі може провокувати в дитини стан неприродного збудження як компенсацію попереднього стану гіподинамії. Тож не дивно, що після цього вона якийсь час не може зосередитися, не знає «куди себе подіти».

     Зображення на екрані телевізора не сприяє формуванню просторового та кольорового зору, тобто не дає уявлення про перспективу, віддаленість об'єктів один від одного, а також про тонкі відтінки кольорів.     Викликають також серйозне занепокоєння форма та стиль зображення людей і речей у зарубіжних «мультиках»: грубі, квадратні або інші неприродні обриси облич людей і тіла тварин (наприклад, як у мультфільмі «Людина-павук») ще більше відділять дитину від реального світу.   

      У дошкільному віці в дитини активно формуються внутрішні образи та внутрішній план дій. Неабияку роль у цьому відіграють художні твори – казки, оповідання, які читає дорослий або ж сам малюк, або які дитина слухає по радіо. При цьому дитина намагається уявити події, запам'ятати та пережити їх. Так народжуються власні яскраві образи. Коли ж дитина сприймає вже сконструйовану на екрані реальність, вона ніби «споживає» вже готові образи, і її внутрішні уявлення пасивні та позбавлені індивідуальності, що, безумовно, шкодить інтелектуальному розвитку.

    Оскільки здорова пам'ять є провідною серед інших видів людської пам'яті, можна зробити висновок, що сприйняття нового за допомогою телебачення є найлегшим для дитини, а, як відомо, те, що легко дається, не завжди розвивається.

   Ми вже казали, що після тривалого перегляду телепередач у дітей часто погіршуються концентрація уваги та самопочуття. Особливо негативно впливає на дитячу увагу такий телевізійний продукт, як реклама. Встановлено, що розробники реклами подеколи застосовують спеціальні психологічні методи, які підсилюють у людини почуття тривоги, викликають емоційне напруження. Ясна річ, що дитина, часто надзвичайно чутливо реагує на такий спрямований вплив, як реклама. Так, одна мама скаржилася, що в її малюка (1,5 року) сформувався рефлекс: його можна нормально нагодувати або заспокоїти тільки тоді, коли він дивиться рекламу або навіть тільки прислухається до неї (зазвичай, до певної реклами, яку він уже знає).

   Оскільки в малят поки що небагатий життєвий досвід, їм важко адекватно оцінити телевізійну інформацію. Діти не здатні критично мислити та здійснювати аналіз, тому надумані телеісторії сприймають як реалістичні, що віддаляє малят від розуміння реального життя.

     Психологи встановили, що діти запозичають з телепередач специфічний стиль розмови. Останні дослідження психологів у країнах ОЕС показали, що кожна третя або четверта дитина дошкільного віку страждає на затримку розвитку мовлення або його порушення, незалежно від рівня освіти батьків або належності до певного соціального прошарку. Батьки разом з дітьми сидять перед екранами телевізорів або одна із сторін біля комп'ютера і їхнє спілкування зводиться лише до ситуативного, наприклад: «Дай», «Відійди», «Не чіпай», «Так», «Ні» тощо. Намагання психологів виправити відставання у мовленнєвому розвитку дітей згодом не завжди буває успішним, надалі у таких дітей виникають серйозні проблеми з опануванням правопису, пам'яттю, психомоторикою.

       Надмірне захоплення телебаченням, вважають психологи, затримує розвиток оригінальності, самостійності, незалежності мислення, уяви та фантазії.

   Перегляд жорстоких мультфільмів і фільмів зі сценами насильства перешкоджає прояву фантазії дітей.

     Щодо впливу жорстокості на творчий потенціал дитини, то ось як пише про це авторитетний дослідник телебачення Р. Харріс: «У нових дитячих шоу на телебаченні вбачаємо велику небезпеку, оскільки, чим доступніші ставатимуть дітям агресивні іграшки, тим вірогідніше, що вони наслідуватимуть жорстоку поведінку персонажів мультфільмів. Хлопчаки всіх поколінь грали у війну, але раніше більше доводилося працювати їхній уяві: палиця в них правила за меч, шматок картону – за пістолет. Тож у дітей був стимул до розвитку творчих здібностей. А вже пластиковий автомат-іграшку можна використати у грі тільки для того, щоб убивати людей, і ніяка фантазія тут не потрібна. Такі ігри та іграшки спонукають маленьких дітей дивитися на реальні речі та людей «просто, як на іграшки».

     Дуже непокоїть психологів виникнення у дітей страхів і розладів емоційної сфери після перегляду телепередач, в яких фігурують всілякі монстри, мутанти та інші істоти, породжені хворобливою уявою їхніх творців. Щоб подолати страх, дошкільнята починають щось їсти, заплющують очі, стискають якийсь предмет. Інколи такі перегляди можуть призвести до нервових зривів, особливо якщо діти вірять у реальність насильства на екрані.

        Після перегляду жорстоких фільмів у більшості людей з нормальною здоровою психікою наступає стан так званої «сенсибілізації», тобто підвищеної чутливості (вони, наприклад, починають гостріше реагувати на несправедливість, емоційніше сприймати події життя). Однак, якщо насильство бачити на екрані щодня і врахувати, що люди дивляться телевізор здебільшого у розслабленому стані, то в них за етапом сенсибілізації розвивається стан «десенбілізації» – зниження чутливості. «Когось б'ють, над кимсь знущаються – а це що новина?» Тож не дивно, що чим більше людина приохочується до фільмів жахів, тим менше вона проявляє емпатію до інших людей – факт, зафіксований психологічними дослідженнями.

      .

    В історії психології відомі дослідження Альберта Бандури (1963). Дошкільнятам демонстрували фільми, в яких дорослі били ляльку Бобо, вдаючись при цьому до різних способів. Після перегляду фільмів діти йшли гратися. Виявилося, що більшість з них копіювала агресивну поведінку дорослого – нові для них способи завдання болю іншим.

     Дуже «заразливим» для дітей є екранне насильство, яке заохочується, винагороджується у фільмі, якщо агресивну поведінку демонструє позитивний герой, особливо в тих випадках, коли фільм гарно зроблений, має художню цінність.

    А чи можна використовувати  телебачення, для благородної мети? На прикладі деяких спеціальних пізнавальних дитячих телепередач було показано, що вони дають позитивний, хоча й короткочасний, вплив на розвиток дитини, а саме: збільшується її словниковий запас, формуються позитивні соціальні установки. Це ефект підсилюється, коли зміст телепередачі обговорюється дитиною разом з батьками чи вчителями або якщо перегляд супроводжується навчанням.     Отже, протидіяти негативному впливові телебачення можна й потрібно, і робити це необхідно в різні способи і на кількох рівнях: суспільства, родини, окремої людини. Ми не можемо повністю відмовитися від цього продукту людської творчості у своєму повсякденному житті, однак недоречно його перетворювати на головну життєву цінність. Занадто вже великий, різноманітний, чудовий реальний світ. 

 

 У повідомлені  використано матеріали практичного психолога МАКОГОНЮК АЛІНи ЛЕОНІДІВНи

Буринського ЗДО №2 «Джерельце» Буринської міської ради

 

 

Відео з каналу UNICEF Ukraine

Шановні батьки, просимо ознайомитись з новою інформацією.

                                     ПОСТАНОВА

від 09 грудня 2020 р. № 1236
Київ
Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

Шановні батьки!

На період адаптивного карантуну в Іваннівському ЗДО  будуть діяти обов'язкові правила роботи закладу:

Організація протиепідемічних заходів у нашому  закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 25.08.2021 р. № 8.

 

Наш головний пріоритет - здоров'я та безпека дітей і працівників закладу
Правила роботи

Іваннівського закладу дошкільної освіти
в період адаптивного карантину

1Режим роботи закладу під час адаптивного карантину з 7.30 до 18.00.
2. Ранковий прийом дітей ЗДО (ясла-садок)  проводиться біля входу на територію закладу й триває з 7.30 до 8.30.
3. Дітей до дошкільного закладу приводять та забирають виключно батьки або законні представники.
4. Батьки, або особи, що їх замінюють, повинні бути в захисних масках так, щоб були прикриті ніс та рот.
5. Перед виходом з дому батьки міряють собі та дітям температуру.
6. Біля входу на територію дошкільного закладу старша медична сестра здійснює початковий температурний скринінг дитини із занесенням показників у відповідний ЖУРНАЛ
7. У разі виявлення підвищеної температури тіла понад 37,2°С у дитини або ознаки респіраторних захворювань:
- При проведенні початкового температурного скринінгу – не допускаються до відвідування  ЗДО;
- При поточному скригінгу – ізолюються з відповідним інформуванням батьків та їх подальшим зверненням до сімейного лікаря.
8. Після температурного скринінгу батьки передають дитину вихователю на території закладу.
9. ВХІД ДО БУДІВЛІ ЗАКЛАДУ БАТЬКАМ ТА СТОРОННІМ ОСОБАМ СУВОРО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!
10. Всі питання обговорюються в телефонному режимі або через спілкування в соціальних мережах.
11. Іграшки приносити з дому ЗАБОРОНЕНО.
12. Змінні речі дитини мають бути складені в рюкзак, ввечері його забирають додому, оскільки шафки та роздягальня додатково дезінфікуються.
13. На вході до закладу організовано місце для обробки рук спиртовмісним антисептиком. Самостійний доступ дітей до спиртовмісних антисептичних засобів обмежений.
14. Вхід до закладу дітям та працівникам – виключно в змінному взутті.
15. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, миття рук, навчання правилам етикету під час чхання та кашлю тощо ) проводяться в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.
16. На період карантину в ЗДО (ясла-садок):
- Розроблено адаптивний графік прогулянок та занять;
- Проводяться додаткові ігри та вправи, що доносять дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання;
Надається пріоритет активній руховій діяльності на території закладу;
- Обмежуються заняття та ігри, що передбачають тісний фізичний контакт між дітьми та працівниками закладу
- Обмежуються заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентарю.
17. Харчування дітей організовано таким чином, щоб мінімізувати кількість дітей, що перебувають за столом одночасно.
18. Працівники закладу забезпечені п'ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів та організовано контроль за їх використанням.
19. Помічниками вихователя постійно проводиться вологе прибирання з використанням миючих та дезінфікуючих засобів за графіком прибирання та дезінфекції поверхонь, не рідше ніж кожні 2 години та після закінчення занять.
20. Обробка іграшок відбувається двічі на день відповідно до графіка.
21. Провітрювання приміщень (наскрізне, кутове) здійснюється за графіком не менше 15 хвилин кожні 1,5 – 2 години за умови відсутності дітей у приміщенні.
22. Перед початком роботи проводиться температурний скринінг усім працівникам закладу з подальшим записом показників у відповідний журнал.
23. Всі працівники закладу несуть персональну відповідальність за достовірність даних про стан свого здоров'я.

 

 

Тиждень безпеки в закладі дошкільної освіти


Пропонуємо переглянути разом з дітками

Приклади цікавих дослідів та спостережень тут:

https://vseosvita.ua/library/sposterezenna-ta-doslidi-v-dnz-90600.html

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi

Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України

Музеї України просто неба

https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/

Національний музей природознавства:

https://naturalhistory.si.edu/visit/virtual-tour

Перегляньте картини про дітей відомих художників. Нехай діти спробують розповісти  хто зображений на цих картинах, які почуття викликають ці картини у них. 

Катерина Дуднік  

https://www.youtube.com/watch?v=PtraPPVax1E  

Наталія Дерев'янко  

https://www.youtube.com/watch?v=K6QM7wDkgWM&feature=emb_logo

Вікторія Проців 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=V1fdhatx1a8&feature=emb_logo

Бурштинові барви Ramunas Naumavicius 

https://www.youtube.com/watch?v=hiligqr8n8c&feature=emb_logo 

Ніно Чакветадзе 

https://www.youtube.com/watch?v=EwEL-PogUhc

 

Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями

https://kazky.suspilne.media/list.php

До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя.          Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.

https://kazky.suspilne.media/rozmalyovky.php

Корисно розглядати разом з дитиною дитячі книжечки, аналізувати малюнки, визначати на них об’єкти, місце їх розташування, форму, колір та інше.

Почитайте щось разом чи окремо (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).

Уявіть це! Перед читанням книги разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.

Багато віршів та казок українською мовою можна слухати з дітьми тут https://www.youtube.com/audiomama

 Пропонуємо розвивальні ігри малюкам

https://www.youtube.com/user/reverslink/videos

Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами

https://www.youtube.com/watch?v=qaaPAlX_xLA

Розвивальні ігри для дітей по скайпу

https://www.youtube.com/watch?v=IY5zHX-mijc

Розвивальні ігри для дітей 3-4 років

https://dityinfo.com/rozvitok-ditini/7-rozvivayuchih-igor-dlya-ditei-3-4-rokiv.html

Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)

http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html

Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/

Цікава математика для дошкільнят

https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/

Вчимо скоромовки

https://www.moirebenok.ua/materialy-na-ukrainskom-yazyke/rozvivayemo-diktsiyu-45-skoromovok-dlya-ditej-vid-2-rokiv/

Незвичні способи малювання

https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/

Знайомимося з порами року та назвами місяців

https://youtu.be/fbE5kmaCWOE

Розвивальні мовні ігри для дітей 3-5 років

https://www.youtube.com/watch?v=8ocueX8_7CU

Розвивальні ігри-вікторини дітей 3-5 років

https://www.youtube.com/watch?v=ksUyX3TCfwk

Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років

https://www.youtube.com/watch?v=OKK4ltCP028

«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини

https://www.youtube.com/watch?v=HpUaC5TDR5I

Розвивальні ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг

https://lady.tochka.net/ua/66492-razvivayushchie-igry-dlya-detey-top-10-poleznykh-razvlecheniy/

Три корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті

https://gylyajpole.city/read/blog/21643/3-korisni-gri-na-android-dlya-doshkilnyat-ta-trohi-pro-igri-ditej-na-plansheti

Зробіть разом цікаві поробки з паперу

Приклади саморобок із паперу

https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg

Оригамі метелик для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=DfgOMx31Ht8

Прості та швидкі оригамі для дітей. Звірі з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA

Цікаві поробки квітів з паперу

https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu

Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми

https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch

Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня

https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya

https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html

Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення

https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri

Майстер-класи для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=O4Y-N59IBFg

Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням:

https://youtu.be/wDIWTgsBJes

 

 

Вчимо дитину правил поведінки

під час пожежі вдома

    Сучасні батьки активно розвивають інтелектуальну та фізичну сфери у дітей, а на розвиток таких життєво важливих вмінь та навичок – як правила поведінки під час небезпечних ситуацій, на жаль, не вистачає ні часу, ні компетенції. Однак, ці знання в першу чергу у зоні відповідальності батьків, а не освітньо-виховних закладів.

         Як поводитися під час пожежі потрібно вчити змалечку. Оптимальним віком для вивчення азів безпеки під час пожежі є вік 3-4 роки. Батькам варто пояснити дитині чому вогонь та дим небезпечні, як вони виникають, і що робити у разі пожежі.   У віці 5-7 років дитина має чітко ідентифікувати рівень небезпеки ситуації, знати правила поведінки під час пожежі та знати як кликати на допомогу. Вивчення основ протипожежної безпеки має починатися з обговорення ситуації, гри (моделювання ситуацій, вікторини «можна-не можна», повчальних історій) та прикладів.

     Статистика говорить, що 90% випадків пожеж виникає через порушення правил поводження з вогнем (ігри з сірниками, запальничками, свічками, петардами, феєрверками). У випадку займання у квартирі чи інших закритих приміщеннях рівень летальності 9 з 10 осіб.

     Батькам варто пам’ятати, що не можна залишати дітей до 7 років надовго самих вдома. У разі пожежі дитина не зможе врятуватися самостійно. Потрібно навчити дитину відчиняти двері, не залишати дитину без ключів. Не слід залишати на видних місцях сірники, запальнички, стежити за справністю електроприладів, ступенем зношеності ізоляції електрошнурів, ховати від дітей місткості з хімікатами та горючими речовинами.

Що робити якщо виникла пожежа і поруч немає дорослих:

§  Не панікувати, постаратися бути зібраним і уважним. Для дитини бути зібраним дуже важко. Але якщо в ігровій формі чи у формі вікторини час від часу проговорювати

§  алгорит поведінки – дитина буде впевнена у своїх діях.

§  Не намагайтеся загасити сильну пожежу самостійно, намагайтеся швидше залишити приміщення.

§  Якщо загорівся електроприлад, його терміново потрібно вимкнути й накрити ковдрою чи килимом. Такі дії обмежать доступ кисню до об’єкта займання, зменшить або знищить полум’я.

§  Якщо є молодші брати та сестри, старші повинні допомогти вибратися з приміщення.

§  Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити своє прізвище, точну адресу, поверх, сказати, що і де горить.

§  Сповістити про пожежу батькам і сусідам. Якщо з приміщення не можна вийти: зачинити усі вікна і двері, щоб зупинити поширення вогню.

§  Не можна ховатися під ліжко, в шафи, у ванну кімнату, потрібно постаратися залишити квартиру.

§  Дим не менш небезпечний, ніж вогонь. Якщо в приміщенні дим, потрібно закрити ніс і рот мокрим рушником, хусткою або шарфом, лягти на підлогу і повзти до виходу — знизу диму менше.

§  Якщо пожежею охоплена одна з кімнат, потрібно щільно закрити двері кімнати, що палає, та постаратися ущільнити двері, змоченими у воді ганчірками, там, де є щілини, щоб не проходив дим.

§  Якщо горить сусідня квартира, і в тамбурі, і на сходовому майданчику – вогонь, і немає можливості виходу по сходах на вулицю, необхідно ущільнити вхідні двері в квартиру і поливати її водою до приїзду пожежної бригади.

§  Якщо доведеться пробиратися через приміщення охоплене вогнем, потрібно облити себе водою, намочити ковдру або покривало, накритися ним, набрати в легені повітря, постаратися затримати дихання і якомога швидше подолати небезпечне місце.

§  Якщо полум’я перекинулося на одяг дитини, потрібно лягти на підлогу і перекочуючись, гасити її.

§  Якщо немає можливості вибратися з квартири, що палає, треба вийти на балкон, щільно закривши за собою двері. Краще не спускатися з балкона за допомогою простирадл або мотузок чи водостічними трубами — це дуже небезпечно.

§  Під час пожежі користуватися ліфтом не можна, через знеструмлення він може відключитися і дитина опинитися у пастці.

 

 

Перевірте наскільки ваші діти обізнані щодо поведінки під час пожежі. Не відкладайте навчання на завтра.

При пожежі

Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнем може призвести до найбільшої серед бід –   ПОЖЕЖІ!

 

ЗАПАМ'ЯТАЙ:

Ознаки отруєння чадним газом

·         запаморочення;

·         блювота;

·         головний біль;

·         червоний колір обличчя;

·         непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом

·         Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.

·         Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.

В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.

Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.

    

    НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!

   ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.

В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!

Під час руху по льоду слідкуй за його поверхнею, обходь небезпечні місця та ділянки з кущами і травою. Особливу обережність проявляй у місцях зі швидкою течією, джерелами, струмками та теплими стічними водами підприємств. Якщо лід недостатньо міцний, негайно зупинися і повертайся назад тим же шляхом, роблячи перші кроки без відриву від його поверхні.

 

 


 

 ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ: ПОРАДИ БАТЬКАМ

1. Підвищіть статус дитини. Зробіть подію радісною і позитивною. Привітайте з новим етапом життя.

2. Влаштуйте шкільний шопінг. Сходіть разом з дитиною до магазину і купіть все необхідне для школи. Нехай сам вибере собі ранець або пенал.

3. Привчайте до нового режиму за 2-3 тижні до початку навчального року. Будіть та кладіть спати дитину поступово скорочуючи час на 5-10 хвилин від звичного графіка.

4. Промовляємо обов'язки, з якими зіткнеться дитина в школі. Підготовка домашнього завдання або відвідування продовженого дня не повинні бути несподіванкою.

5. Зміцнити імунітет. Свіже повітря, фізичні навантаження, активні ігри і вітаміни - найкращі супутники майбутнього школяра. Почніть підготовку організму за 1,5 місяці до 1 вересня.

6. Розповідайте, які пріоритети він отримає, коли буде школярем: спілкуватиметься з дітьми, стане самостійним, буде «дорослим» та інше.

7. Спілкуйтеся з малюком на тему шкільних років, згадуйте своїх вчителів, читайте шкільні розповіді. Дитина повинна розуміти, що навчання - це обов'язковий етап в її житті.

 8. Цікавтеся думкою сина або дочки, дозволяйте відстоювати свою точку зору.

9. Грайте в «Школу», програвайте різні моменти: виступ перед дошкою, розповідь вірша, дозвольте дитині бути в ролі вчителя.

10.  Привчайте з ранніх років всі розпочаті справи доводити до кінця.

11. Привчайте до самостійності в діях і рішеннях.

12.  Моделюйте конфліктні ситуації і разом знаходьте їх рішення.

Що не робити?

 1. Не варто готувати дитину до школи в останнє літо. Не формуйте негативні асоціації з процесом навчання ще до його початку.

2. Не обіцяйте, що школа буде найкращим періодом життя. Нехай малюк сам вирішить.

 3. Не передавати своє хвилювання. Дитина читає тривогу і емоційний стан батьків.

 

 4. Не пускайте процес підготовки на самоплив. Перевіряйте і контролюйте готовність, навіть коли дитина відвідувала садок або підготовчі курси.


Загальні нормативи розвитку пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку

Дитина 6 років, для подальшого свого успішного навчання у будь-якій школі, повинна:

 

  • Називати своє ім`я, по-батькові, прізвище.
  • Знати свій вік, дату народження.
  • Знати назву свого міста (села), його пам’ятні місця, домашню адресу. Знати назву нашої країни.
  • Знати основні свята (Різдво Христове, Новий рік, Хрещення тощо).
  • Знати дані про свою родину, про всіх членів родини, сусідів, друзів, про дитячий садок. Знати професію батьків.
  • Називати види транспорту, правила пішоходів.
  • Знати, що означають такі слова: добро, справедливість, чесність.
  • Називати пори року, їхню послідовність, назви місяців, дні тижня.
  • Називати основні кольори та відтінки, геометричні форми.
  • Володіти узагальненням ("Одяг", "Овочі", "Фрукти", "Транспорт", "Дикі та свійські тварини" та ін.)
  • Вміти виключати "4-го зайвого" за інструкцією "Що тут зайве?"
  • Розуміти і пояснювати сюжетну картинку із прихованим змістом.
  • Складати розрізні картинки з 4-х та більше частин по вертикалі, горизонталі та навкіс.
  • Складати пірамідку,  матрьошку з 7 елементів.
  • Складати речення (з 2 слів з заданим словом). Визначити кількість слів у реченні, кількість складів у слові, кількість звуків у слові, послідовність звуків у слові. Розрізняти голосні та приголосні звуки в слові.
  • Вміти визначити наголос у слові, виділити наголошений склад.
  • Вміти утворювати нові слова.
  • Вміти орієнтуватись у просторі: верх-низ, ліворуч-праворуч.
  • Вміти розповідати великі вірші, казки, переказувати прослухані оповідання.
  • Вільно володіти діалогічною та монологічною мовою.
  • Вміти чисто вимовляти всі звуки мови, розмовляти фразами, правильно їх оформлювати, не порушувати структуру складних слів.

Вікові особливості розвитку дітей

Психологічні особливості дітей 2-3 років

   На третьому році життя діти стають самостійнішими. Продовжує розвиватися предметна діяльність, ситуативно-ділове спілкування дитини і дорослого; удосконалюються сприйняття, мова, початкові форми довільної поведінки, ігри, наочно-дієве мислення.
Розвиток предметної діяльності пов'язаний із засвоєнням культурних способів дії з різними предметами. 
Діти починають орієнтуватися у своїх діях на культурну модель дорослого.

   Мовлення. Слово відділяється від ситуації і набуває самостійного значення. Діти продовжують освоювати назви оточуючих предметів, вчаться виконувати прості словесні прохання дорослих в межах видимої наочної ситуації. Кількість слів, що розуміються значно зростає. Удосконалюється регуляція поведінки в результаті звернення дорослих до дитини, яка починає розуміти не тільки інструкцію, але й розповідь дорослих. Інтенсивно розвивається активна мова дітей. До 3 років вони засвоюють основні граматичні структури, намагаються будувати прості речення, в розмові з дорослим використовують практично всі частини мови. Розвиток пізнавальних процесів. Основною формою мислення стає наочно-дієва. Її особливість полягає в тому, що проблемні ситуації, що виникають у житті дитини вирішуються шляхом реальної дії з предметами. Творчість. Поява власне образотворчої діяльності обумовлена тим, що дитина вже здатна сформулювати намір зобразити предмет. Типовим є зображення людини у вигляді «головоногих» - кола і ліній, що відходять від нього. До третього року життя вдосконалюються зорові і слухові орієнтування, що дозволяє дітям безпомилково виконувати ряд завдань: здійснювати вибір з 2-3 предметів за формою, величиною і кольором; розрізняти мелодії; співати. 

   ДИТИНА ПОЧИНАЄ УСВІДОМЛЮВАТИ ВЛАСНЕ „Я” Батькам корисно знати, що: Сама по собі криза трьох років є своєрідним нормальним природним явищем, а те наскільки швидко вона закінчиться залежить лише від дій та поведінки батьків. Що ж робити батькам? Велика кількість дітей швидко збуджуються у цей складний період, можуть показувати батькам жахливу картину з бурним та голосним плачем, падінням на підлогу, заїканням, кидатися та навіть замахуватися на дорослих. Таких випадків може бути тільки більше або меньши, але без них, нажаль, ми не обійдемося. Дорослим потрібно зрозуміти (та набратися терпіння), що конфлікти по різним питанням на цьому віковому періоді обов’язково будуть. Якщо у цих противостояннях та конфліктах з дорослими переможець дитина, вона починає переоцінювати свої зусилля, себе та свої можливості (вона розуміє, що такою неадекватною поведінкою вона домагається усього на світі, дитина автоматично відсуває батьків від процесу виховання). Але важливо для батьків також, з іншого боку, не перестаратися з сильною волею та наполегливістю по відношенню до дитини, та не подавляти волю дитини, бо можна отримати дитину невротика (на вигляд спокійна, охайна, серйозна дитина з часом у дорослому житті буде мати проблеми, бо стане залежною від вказівок та настанов оточуючих).

Психологічні особливості дітей 3-4 років

  Четвертий рік життя характеризується двома якісно новими рисами. Одна пов'язана з формуванням особистості дитини, інша з формуванням її діяльності. Дорослий стає для дитини не тільки членом сім'ї, а й носієм певної суспільної функції. Бажання дитини виконувати таку ж функцію призводить до протиріччя з її реальними можливостями. Це протиріччя вирішується через розвиток гри, яка стає провідним видом діяльності в дошкільному віці. Мовлення. Мова стає більш складною і розгорнутою. Змінюється словниковий склад мови: зростає в порівнянні з іменниками частка дієслів, прикметників та інших частин мови.  

 

     Довжина речень збільшується, з'являються складні речення. За допомогою цих розмов дитина утримує в пам'яті поставлені перед собою цілі, будує нові плани, обмірковує шляхи їх досягнення. Розвиток пізнавальних процесів. У молодшому дошкільному віці розвивається перцептивна діяльність. До кінця молодшого дошкільного віку діти можуть сприймати до п'яти і більше форм предметів і до семи і більше кольорів, діти здатні диференціювати предмети за величиною, орієнтуватися в просторі групи дитячого садка, а при певній організації освітнього процесу - і в приміщенні всього дошкільного закладу. Розвиваються пам'ять і увага. На прохання дорослого діти можуть запам'ятати 3-4 слова і 5-6 назв предметів. До кінця молодшого дошкільного віку вони здатні запам'ятати значні уривки з улюблених творів. Продовжує розвиватися наочно-дієве мислення. При цьому перетворення ситуацій в ряді випадків здійснюються на основі цілеспрямованих проб з урахуванням бажаного результату. Дошкільнята здатні встановити деякі приховані зв'язки і відносини між предметами. Свідоме управління поведінкою тільки починає формуватися; багато в чому поведінка дитини ще ситуативна. Разом з тим можна спостерігати і випадки обмеження власних бажань самою дитиною. Починає розвиватися самооцінка, при цьому діти в значній мірі орієнтуються на оцінку батьків та інших дорослих. Продовжує розвиватися також їх статева ідентифікація, що проявляється в характері обраних іграшок і сюжетів.